כאן בא לידי ביטוי הכושר האנאליטי של המודיעין הישראלי ויכולתם בהסקת מסקנות. הם כל כך מיומנים בהנהלת חשבונות ובחישובי פקטורים, שמייד מצאו שיש איזה גורם משפיע נוסף. אמנם גם סוכניהם כאילו נתבלבלה דעתם, שכן חלקם צפו גם הם באותם שידורים והושפעו מאותם פריימים בודדים שהשתחלו לשידור, ונחרצה דעתם למצוא את הנעלם, ואיתרו את הכפר. זיתונייה.

הנטייה בתקשורת ליצור דמות של ארגון-על מתוחכם היתה נוחה לכולם. גם הסיפור הבדוי לפיו התעמולה המוסווית הפיצה קריאות ׳אללה אכבר׳ יצרה את הרושם של גוף שיעי קיצוני, מה שאמור היה להבטיח לרודפים גיבוי פוליטי מחד, ומאידך להשאיר את המבוקשים במקומם. אך לא ולא, עובדיה וצחי הגיעו סקרנים חמומים, צמאי דם ודעת, ולא מצאו איש. החבורה נעלמה, תוכן הדיסק הושמד ונמצא רק וידאו ביתי רגיל ומיותם שבו כנראה השתמשו לעריכה. וגם זה לא בטוח.

״מה עושים עכשיו?״ עובדיה בדברי תוכחה, מחפש כיסוי-תחת מזדמן, או לחילופין מישהו להאשים אותו בפספוס המביש. ״איך מוצאים אותם אם הם לא משתייכים לשום ארגון, לא מסתובבים באופן חריג מחוץ לתחום המחיה הטבעי והמזופת שלהם. בבוקר הם אולי עובדים בבניין של ההתנחלות בגבעה שממול, ובערב משדרים את דבר ה׳מרד׳. מה עושים?״

״יש תקווה. אל תתייאש. מצאתי בפח איזו טיוטה מודפסת, אני מרגיש שזה יכול להוביל אותנו למשהו חשוב. הבעיה שאין בה שמות, רק קודים. סיפור מעניין, אולי נצליח להבין ממנו משהו.״

״אם זה סיפור שמעניין אותך, אז בטח יש בו סקס ופיקנטריה.״ ״נכון מאוד. אז מה בכך? שב ותקרא, ותהנה גם אתה. בין כה וכה אין לנו מה לעשות פה יותר.״

עובדיה מדפדף ומרפרף, ובמבט מזלזל שואל את צחי ה׳טכנוקרט והמודרני׳, ״תגיד, זה לא נראה לך קצת כמו מדע בדיוני?״

״מה פתאום? בסיפור הזה אין אפילו פרט טכני אחד שלא נתבצע כבר בפועל, ואם לא - אז באיזשהו מקום בעולם זה יכול לקרות עכשיו ולהתקיים באמת.״

״אם נניח שאכן קיימים מחשבים חכמים, כמו אוקסימורון ההוא,״ ממשיך עובדיה להתגרות, ״אז אולי הסיפור הזה בכלל נכתב על-ידי המחשב החכם אוקסימורון?״

״ואם כן, מה זה משנה? עדיין אנחנו יכולים ללמוד ממנו הרבה מאוד על החבר׳ה האלה. ואפילו עוד לא גמרת לקרוא, יאללה תמשיך.״

עובדיה ממשיך לקרוא, עדיין ספקן, ומגיע מהר מאוד לשאלת השאלות.

112